Vilkår for SaaS tjenester
- Indirekte tap dekkes ikke. Som indirekte tap regnes, dog ikke begrenset til, Kundens tap av fortjeneste av enhver art, tap grunnet driftsavbrudd, tap av data, avsavnstap og krav fra tredjepart.
- Dersom det er avtalt dagbot eller kompensasjon grunnet redusert Servicenivå, skal dagboten og kompensasjonen anses som fullstendig regulering av Leverandørens ansvar, og det kan ikke kreves erstatning for slike forhold i dagbots- og kompensasjonsperioden.
- Erstatningskravet etter denne bestemmelsen kan ikke overstige det samlede årlige vederlaget (ekskl. mva.).
- Kunden og forhold Kunden har ansvaret for;
- Gjennomføring av ekstraordinære målinger av ytelse;
- Rekonstruksjon av data, uansett årsaken til dette; eller
- At avtaler med tredjepart om produkter som benyttes ved leveranse av SaaS-tjenestene er sagt opp av tredjepart, uten at dette skyldes mislighold fra Leverandørens side.